zondag 8 november 2020

Rust in mijn wereld

 Glanzend licht van binnenuitDat is de titel van een blog die ik vier jaar geleden schreef, over de reis naar Ethiopië die ik maakte met Compassion. Hier kun je dat lezen. Een andere zin die hierbij aansluit komt uit Psalmen voor Nu 23: en altijd een plek met Uw rust in mijn wereld. Ook in dit jaar 2020 waarin het covid-19 virus de wereld onrustig en aan het wankelen maakt. Geloven in God, is dat relevant in 2020? Ja, zeker wel! zegt Ezrah. En door zijn blog te delen onderschrijf ik dit ook. (lees ook zijn andere blogs, de moeite waard!).

Aan Gods bestaan heb ik nooit getwijfeld. Dat besef dat Hij er is, is een soort basis, een bodem onder mijn bestaan. Het geloof in de God die hemel en aarde maakte, geeft me een bepaalde rust. Ik vertrouw erop en kies ervoor om te geloven wat God belooft: wat er ook gebeurt, Ik ben bij je, en Ik heb een mooie toekomst voor je in petto. Dat is voor mij een heel diepe bodem, die mijn leven van alle dag in de basis vrede geeft. Als het aan de bovenkant stormt, is het op de bodem nog altijd kalm. Die rust en vrede gun ik iedereen. Ook mijn man, biologische kinderen en mijn ‘pleegkinderen’. Samen de eeuwigheid bij God op de nieuwe aarde doorbrengen, wat een mooie toekomst is dat!



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...