dinsdag 12 januari 2016

Het is zover! Op reis naar Ethiopië

Het is eindelijk zover! Na een paar jaar overwegen of ik zo'n bijzondere en kostbare reis zal gaan maken en het bijbehorende sparen, is het dan bijna zover! Samen met nog 20 anderen ga ik naar Ethiopië! Compassion heeft alles geregeld. We gaan een aantal projecten bezoeken, waar kinderen uit de dorpen in de omgeving heengaan, we bezoeken mensen thuis en zien hoe hun dagelijks leven is. Zo zien en horen we welk verschil sponsoring van een kind maakt in de levens van deze gezinnen. Ook is het hard werken: een klaslokaal van een school waar veel sponsorkinderen naartoe gaan moet nodig opgeknapt worden. Dank voor alle bijdrages daarvoor die ik mocht ontvangen in de vorm van verjaardagscadeaus, koop van mijn kaarten en giften!
Het bijzondere en spannende voor mijzelf is dat ik voor het eerst sinds ik manlief ken en we kinderen hebben, zover en zolang alleen wegga. Naar een Afrikaans land, een andere cultuur, naar een ontwikkelingsland waar ik dus veel armoede en onrecht zal tegenkomen. Dat ik onze twee 'pleeg'kinderen zal ontmoeten, waar ik al 10 en 5 jaar brieven naar schrijf en voor ze bidt, en door een financiële gift hen toegang geef tot scholing. Wat zal dat een impact hebben, op mij en op hen!
Op de reispagina van Compassion zal regelmatig te lezen zijn wat we meemaken, vergezeld van foto's. Meelezen? www.compassionreizen.nl



2 opmerkingen:

  1. Leuke blog! ik zag u via andere blogster, zo gaat het
    in blogland, ik volg meestal blogjes die te maken hebben met
    haken, koken, fotografie, en leuke anecdotes, vindt leuk om
    weer hier te komen lezen.

    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...