zondag 1 februari 2015

Typisch Hollands?

Het thema van de brieven die ik in januari/februari stuur naar onze sponsorkinderen in Ethiopiƫ en Kenia is: Nederland. Of is het Holland? En wat zijn dan typische Nederlandse dingen? Het internet en Wikipedia zijn geduldig... En hoe vertel je dat op zo'n manier dat een kind ergens in Ethiopiƫ/Kenia het kan snappen? Deze uitdaging ben ik aangegaan. Wat feiten en figuren van ons kleine kikkerlandje, met plaatjes van een fiets, molens, een zwart/witte koe, een stans van de kaart van Nederland, onze Rood-Wit-Blauwe vlag. Op internet vond ik een prachtige kaart van onze koninklijke familie en een leuke shaped kaart van een tulp om mee te sturen.



Maar als eerste reageerde ik op de brief van onze 'pleegzoon'. Vorig jaar mocht ik uitdelen van mijn meevaller en stuurde ik een bedrag naar beide families. In december kreeg ik een leuke brief terug, waarin ze schreven wat ze met dat geld gedaan hebben. Samen met een foto. Een prachtig bewijs dat mijn brief en geld is aangekomen en ik ben zo blij! Een stukje bevestiging en bemoediging dat er contact is tussen hen en ons. :-)


Aan mijn schrijfkind in Kenia stuurde ik ook de spelregels van Scrabble. In mijn vorige brief schreef ik dat we met elkaar het spelletje Scrabble hadden gespeeld, en hij reageerde daarop in zijn brief dat hij daar meer over wilde weten. Dus ik zocht op internet de Engelse spelregels op, en ook een complete set van de blokjes die erbij horen. (Hij kan goed Engels!) Deze mag hij zelf gaan uitknippen :-) Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd of hij het spel gaat spelen met zijn vrienden of familie.





1 opmerking:

  1. Hoi Fokelien,
    wat prachtig wat je voor je pleegkinderen doet. Is inderdaad niet makkelijk om uit te leggen hoe Nederland is maar je hebt de uitdaging tot een goed einde gebracht volgens mij. Leuk idee om scrabble uit te printen, ben ook benieuwd of hij het gaat doen,
    groetjes van Willeke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...