donderdag 1 januari 2015

Laat het Woord spreken

Afgelopen najaar heb ik een bijbelstudie gevolgd die Beth Moore geschreven heeft. Beth Moore is een Amerikaanse christin die diepgaand Bijbelonderwijs geeft. Aan de hand van de Bijbel, een studieboek en wekelijks een uur dvd-onderwijs behandelt ze een thema. Ik volgde de studie "Boven jezelf uit", over Galaten 5: 22, de vrucht van de Heilige Geest: "Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing."
Wat heb ik veel geleerd! Beth liet me alle hoeken van de Bijbel zien, en zodanig dat alles met elkaar verbonden was. Echt geweldig!

Komende maand begin ik aan een tweede studie: God op Zijn Woord vertrouwen. Ik ben nieuwsgierig wat God me wil gaan leren!

Living Proof Ministries, de organisatie van Beth Moore heeft een mooi initiatief waar ik me bij aansluit:
Doe mee met SSMT = Siesta Scripture Memory Team
Een initiatief van Beth Moore en haar organisatie ‘Living Proof Ministry’ om vrouwen te stimuleren meer met Gods woord bezig te zijn en bijbelverzen uit het hoofd te leren.

SSMT in het kort:
2x per maand leer je een bijbelvers uit je hoofd, voor één vers heb je twee weken de tijd. Na een jaar ken je 24 bijbelverzen! Door mee te doen met het SSMT heb je een stok achter de deur en wordt je gemotiveerd door al je andere ‘sisters’ die ook mee doen.
We starten op 1 januari 2015!!

Achtergrond
Om het jaar organiseert LivingProofMinistry (LPM) een jaar lang het Scripture Memory Team. Het eerste jaar dat ze dit deden zochten ze een goede naam. Beth Moore noemde de groep haar ‘sistah’s’, maar haar spellingcontrole wijzigde dat per ongeluk in siesta. Deze naam bleef hangen en is sindsdien gebleven. Het is dus gewoon een lief woordje voor zussen…geen speciale groep of club waar je lid van wordt, of geen speciale bediening…nee elke vrouw die Jezus kent als persoonlijke Redder is een zuster in Christus.
Daarnaast is de werkelijke betekenis van siesta ook wel op zijn plaats voor deze activiteit. Hoe nodig is het in onze gejaagde maatschappij en onderlinge vrouwelijk concurrentie af en toe stil te staan, tot rust te komen. Een siesta is soms meer dan welkom! We weten dat alleen Jezus ons dat soort verlichting kan geven in deze vermoeiende cultuur.

We noemen het een Scripture Memory ‘Team’ omdat de vrouwen die meedoen zich eraan verbinden om een jaar lang samen op te trekken in het leren van bijbelverzen. We moedigen elkaar aan, houden elkaar op de hoogte, dringen er bij elkaar op aan om het doel -24 bijbelverzen in 12 maanden te leren- te bereiken. Als je meedoet, wordt je onderdeel van het team en weet je je gesteund!

Waarom 24 verzen?? In de afgelopen jaren is gebleken dat 24 verzen precies genoeg is. Bij meer verzen haken is de kans groot dat je achter gaat lopen of de uitdaging te groot is, en bij minder verzen is de impact te verwaarlozen. Iedereen kan dit aan! Veel van jullie zullen jezelf verbazen als je je realiseert waartoe je in staat bent door de kracht van de Heilige Geest.
De uitwerking is onmetelijk groot! Bedenk je eens wat we gaan leren? Laten we ervoor kiezen om te mediteren op de Schrift en onze gedachten vullen door Gods woord zelf. 

Ik ben er klaar voor. Ik heb een A6 notitieboekje klaargelegd en dit plaatje op de voorkant gezet.
Psalm 119: 105 (NVB) is direct mijn eerste bijbeltekst.

Mag ik je uitdagen om mee te doen? Hier is meer informatie te vinden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...