zondag 9 november 2014

Zinvol en productief weekend!

Pppfff... Dat was me het goede-doelen-weekend wel!
Samen met zoonlief hielp ik gister in een supermarkt om producten te verzamelen voor Dorcas, die voedselpakketten uit gaat delen in Oost-Europa en Afrika. Menno hielp mee met boodschappen-lijstjes uitdelen, stond met de collectebus en hielp met de gekregen producten de dozen te vullen. Na 2,5 uur vond hij het wel welletjes, en speelde liever met z'n ballon. Gelukkig werden we afgelost en konden we naar huis om een heerlijk broodje ei te gaan eten. Na de kerkdienst vanmorgen stond ik speculaasbrokken te verkopen voor Hospice Dome. Alle giften en extra donaties zijn daar welkom, en deze jaarlijkse actie loopt gelukkig altijd goed! Ondertussen liep dochterlief zich de benen onder het lijf vandaan in een sponsorloop. Van de opbrengst gaat de jeugd maaltijden verzorgen voor de daklozen in Amersfoort.

Vanavond ben ik achter de pc gekropen en online brieven geschreven naar onze sponsorkinderen. Het is zo handig via de Compassion site! Je kunt net zo snel typen als je gedachten gaan, eigen foto's invoegen en ook nog divers briefpapier kiezen en bemoedigende tekst bijvoegen. Dus ik heb foto's van de prachtige kleuren van de herfst toegevoegd (zie plaatje rechts van kaarsen met herfstversiering). De volgende brieven zal ik weer met de hand gaan doen, met eigen kleurplaten en teksten die ik vond via Zeeuwse Mama. Een jongen waarmee ik schrijf (een bedrijf doet de financiele kant, ik schrijf met hem) vroeg me naar het spel Scrabble waar ik over schreef in mijn vorige brief. Dat leek hem heel leuk, dus daar zal ik hem in een volgende brief meer over schrijven en laten zien. Wordt dus vervolgd!



De door Jezus gegeven opdracht dat we voor arme of hulpbehoevende mensen dichtbij en ver weg moesten zorgen werd dit weekend met hand en voet uitgedragen door jong en oud!



2 opmerkingen:

  1. Jahaa, ik heb ook weer brieven gestuurd. Via de computer. Deze maand wil ik ook nog echt brieven sturen naar Ghana.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jedidja, ik had het ook op de computer gedaan, en gelijk wat foto's bijgevoegd van de herfst. En gisteravond met een paar buurvrouwen echte handzame brieven geschreven... al kwam het niet veel van schrijven bij mij... geen inspiratie en veel te gezellig :-)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...