woensdag 10 augustus 2011

When you're weary...

Het leven is niet eerlijk. 
De laatste weken komt er een vloedgolf aan leed, moeite en verdriet over me heen.
We hoorden van de hongersnood en torenhoge voedselprijzen in de Hoorn van Afrika, droogte, mislukte oogsten, vluchtelingen op zoek naar voedsel...
We hoorden van een vrouw die niet lang meer te leven heeft, terwijl ze nog geen zestig is...
We hoorden van een vrouw die tegen een ontzettend moeilijk, onzeker jaar opziet van operatie, bestraling en chemokuren, terwijl ze nog geen veertig is...

Uit de diepten roep ik U, Heer mijn God.
Ik heb U nodig Here luister, nu ik schor gebeden fluister,
luister toch, Heer luister toch!

Zoveel leed, te groot en te diep. Je voelt je moedeloos, machteloos, hulpeloos. I am weary, feeling small, tears are in my eyes...

Ik kijk omhoog naar de hoge bergen: waar komt mijn hulp vandaan?

Mijn God ik kom naar U, dan ben ik veilig. Ik heb u nodig Heer!
Ik blijf wachten tot U komt, Heer mijn God.
Ik blijf nog sterker op U wachten, dan een mens in lange nachten wacht op licht, het morgenlicht.

4 opmerkingen:

  1. telt het gat in mijn hoofd ook mee?
    en het overlijden van opa janse?

    thnx!

    erg mooie teksten trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zeker telt dat mee... alle tranen worden bewaard en geteld!
    Kun je nagaan, zoveel leed, ik kan het allemaal niet onthouden en opschrijven...

    Teksten: allemaal psalmen! 16, 130, 121
    When you're weary is van Bridge over troubled water van Simon and Garfunkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Psalm 130, in die versie, is er één die ik maandenlang elke nacht in m'n hoofd zong. Het was moeilijk, het was zwaar, maar het was ook goed om het zo te doen, ik ervaarde zijn nabijheid intens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken m'n klassiekers te weinig, zie ik. Ik dacht aan Lee Towers, maar het is natuurlijk S&G.
    Maar ook Lee Towers makes sense: You'll never walk alone.
    Psalm 23 vers 4. En natuurlijk het gegeven dat het niet bij meewandelen en tranen tellen blijft: Openbaring 21 vers 4 en 5. Want anders zou je het niet volhouden. Ik ben Opwekking 585 gaan waarderen deze vakantie; EL 405 was al een favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...