zaterdag 27 augustus 2011

Dat was me het dagje wel

Tjonge, wat een productieve dag is dit geworden. Het is zaterdag, dus wasdag voor mij. Een was extra, want dochterlief kwam terug van kamp. Wat een geluk dat ik in deze moderne tijd van wasmachines leef... Heel fijn zo'n knechtje! Drie of vier wassen in de machine, en één buiten kunnen drogen! Heerlijk ruikt het beddegoed nu! Aangezien het vanmiddag flink ging regenen hangt nu de rest binnen. Ondertussen inventariseerde ik de te korte broeken van zoonlief omdat die de laatste paar maanden een flinke groeispurt heeft gemaakt. Hoog water in de sloot maar ook om zijn benen! Er bleven te weinig goeie broeken over, dus snel even naar de winkel voor een maatje groter; drie voor krap vijfentwintig euro vind ik een mooie score! Daar moet ie de winter maar mee doorkomen.

In de tussentijd moest manlief onder het huis kruipen en de afvoer flink reinigen, want de laatste paar dagen liep de gootsteen niet goed meer door. Je wilt niet weten wat er uit die verstopte buis kwam... YEK!!! Dit huis is bijna 20 jaar, wij wonen er 13 jaar... Het water stroomt nu allemaal weer prima door, dus manlief had lekker eten verdiend! En een warme douche... :-) Ik kreeg de twijfelachtige eer om de broek te wassen... aangezien het eentje was die afgaf in de was en zo ontzettend vuil was, mocht het apart met het handje in het bad. :-( Wat zei ik ook alweer hierboven?) En dan gaat er heel veel water in een spijkerbroek van een man van 1.92 meter... zwaar en moeizaam uitwringen is dat. Ik heb dus veel bewondering voor de vrouwen die de was vroeger met de tobbe, wasbord en wringer moesten doen...

Maar goed, alles schoon en opgeruimd hier dus. En ik vond het weer es tijd voor een spelletje aan tafel, dus werd het een gezellige spelletjesavond, mens erger je niet (we hebben een leuke Diddle uitvoering) en Cluedo. En zowaar: ik won het laatste spelletje! Dat mag in de krant, dat ik van manlief heb gewonnen! :-)

De avond sluit ik in mineur af, want op een blog van A lees ik dat ze slecht nieuws te horen kreeg en heel snel weer een operatie moet ondergaan, met daarachteraan zware chemokuren. Hoeveel kan een mens dragen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...