dinsdag 9 november 2010

Studiedag wordt sopdag

Vandaag was ik een dagje vrij, ter ere van een studiedag van de onderwijzers van onze kinderen. Gister had manlief de eer. En wat doe je dan met zoveel vrije tijd? Een pedagogische leus is: niet-ingedeelde tijd is kliertijd. Die tijd hebben ze gister al gehad hoorde ik, dus mijn brein maakte overuren om te zorgen voor een gezellige dag voor allemaal, myself included. Dus ik vatte sneaky het plan om nuttige en aangename dingen samen te voegen. Men neme een pen, papier en schrijve daarop de dingen die een vrouw nodig vindt om te doen. Keuken opruimen (lees afwasmachine legen en weer vullen), sopje over het aanrechtblad, fornuis schoon. Wc's soppen, woonkamer stofzuigen, strijken. En het wonderlijke gebeurde: Mama mag ik stofzuigen? Mag ik dan het fornuis schoonmaken? En wie ben ik om dat te weigeren? :-) En wie mij nu beschuldigd van kinderarbeid: ze stonden beiden te springen om het te doen... vrijwillig en gretig! En ikzelf heb de wc's voor mijn rekening genomen, vrijwillig mijzelf aangewezen. Als dank mochten we daarna lekker op de bank zitten met koffie, limonade en wat chippies. 's Middags naar de bibliotheek en leuke boeken uitgezocht. Als extra beloning heb ik Menno het boek voorgelezen wat hij al uit zijn hoofd kent vanaf een luister-cd: het pannenkoekenboek, van Eric Carle. Van strijken is niets gekomen vandaag, wat niemand hier betreurd, vooral ik niet :-)
En nu is het tijd om te eten!

Naschrift om 21.01u: Na het eten toch nog even gestreken, Renske gevraagd om een brief schrijven naar onze pleegdochter in Ethiopiƫ (die moet ik dus nog even vertalen naar het engels) en een kalender gemaakt voor beide kids daar, naar een tip van Zeeuwse Mama. Daarover later meer.

1 opmerking:

  1. Altijd makkelijk die kinderhandjes, hier heeft er ook eentje af en toe een uitspatting om mee te helpen.

    Groetjes Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...