zondag 27 oktober 2013

Stormachtige zondag

De kip staat in de oven. Tijd voor een nieuwe blog!
Vandaag besloot ik om de beeldschermen uit te laten. Geen smartphone, geen computer, geen tv. Ook voor de kinderen niet. Een beeldschermloze middag. Heerlijk! Ik beken: met voorbedachten rade. In plaats daarvan lezen, spelen, je fantasie laten gaan, ideetjes bedenken voor de komende winter, vliegtuigjes vouwen, wat dan ook. Het stormt buiten al flink, en binnen eerst ook wel even nadat ik mijn plan vertelde, maar kort daarna was het gezellig en heerlijk toeven in ons warme, droge huis. Op de bank onder een quilt met het nieuwe tijdschrift van Sestra: Thuis. Wat is het dan leuk om ook van Anne Westerduin te lezen dat een mens best zonder tv-programma's kan (en wil!), en dat je daar echt niet minder van wordt! :-) Fijn zo'n gelijkgestemde!
De vierkantjes met tips en ideetjes om in herfst en winter te doen brengen mijn idee voor een creatieve grabbelton weer tot leven: ik ga een conservenblik leuk oppimpen en daar doen we dan leuke ideeën in die uitvoerbaar zijn voor ons gezin. Wordt vervolgd, en als het te lang duurt voordat er hier een foto van staat, trek me dan maar aan m'n jasje!
De dag begon met een mooie kerkdienst, voer en denkstof voor de komende week! Alleen deze zin is al genoeg voor mij: de liefde is geduldig. Daar ga ik maar mee aan het werk... De uitleg van twee vrouwen over hun gang naar een genezingsdienst van Jan Zijlstra geeft ook stof tot nadenken, maar vooral ook bevestiging en moed: ondanks het dal waarin je zit, toch willen blijven vasthouden aan Gods' belofte dat Hij er is en bij je is. Ook en zelfs in een tranendal. Toch willen blijven vertrouwen op Hem, en verder kijken dan de horizon, want daarna komt er zoiets moois: een leven zonder pijn en verdriet en dood! En dat voor altijd!
Twila Paris zingt het prachtig in het lied: Do I trust You Lord? Ze stelt vragen waarop het antwoord eigenlijk alleen ja kan zijn. Vandaag de dag zouden we zeggen: ja duh! Natuurlijk! Letterlijk, en dat is een rare tegenstelling, want van nature wil een mens de regie (en z'n leven) niet uit handen geven. Wat is het dan gaaf als je dan toch dit lied kunt horen en/of zingen!


Do I trust You, Lord? Does the robin sing?

Do I trust You, Lord? Does it rain in spring?






1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...