dinsdag 10 januari 2012

Hoezo dagje "vrij"?

Vandaag heb ik een vrije dag. Van kantoor dan welteverstaan. Maar vrij is het niet. Druk man! Soooo!! Vanmorgen begon met de structuur van een school/werkdag. De een Romy uitlaten en de ander zorgt voor ontbijt en gevulde broodtrommels. Menno dag-instructies geven. Dan naar school, afscheid nemen op de gang, want ze worden nu echt groot in groep 3! Weer naar huis, me geïnstalleerd op de bank (na uiteraard de ongelukje van Romy opgeveegd en haar uitgelaten te hebben) met een boek voor de oudercursus van kinderen met ADHD. Goed boek! (Zit stil! heet het) Vanavond de eerste avond van die cursus. Dus oppas regelen voor vanavond. Dan naar het zwembad waar Menno z'n eerste schoolzwemles kreeg. Hij is een waterrat en ontzettend speels. Van concentratie en luisteren naar de badjuffrouw was geen sprake. :-( De bommetjes vlogen om haar oren :-))) Hopelijk komt die concentratie wel bij de volgende lessen. Het groepje wat nog geen diploma heeft is gelukkig klein, zodat de aandacht goed verdeeld kan worden en Menno niet zo lang op z'n beurt hoeft te wachten. De juf van school had een aantal ouders gevraagd om hulp bij het omkleden, nou dat was nodig. Om 19 jongens met enig tempo weer afgedroogd en aangekleed te krijgen (ze moeten uiteraard zoveel mogelijk zelf doen) is een kunst! Na het zwemmen heb ik gevraagd om een Vis met schubjes, die ze uitdelen bij het normale zwemlessen. Om de motivatie vast te houden om snel het A-diploma te halen. Dat viel nog niet mee, moest praten als Brugman voor deze uitzondering. De melding dat vanwege de bezuinigingen van de gemeente het schoolzwemmen stopt na mei 2012 vond ik ook niet zo fijn. Menno heeft dus eigenlijk maar 5 maanden om zijn A-diploma te halen. Lijkt me wat krap, gezien zijn manier van doen. Daarna zullen we na schooltijd als particulier verder moeten. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Maar ik heb nu toch maar vast zo'n Vis aangeschaft. Ik en Menno hebben er nu niets aan dat die over 6 maanden uitgedeeld wordt als ie op particuliere zwemles komt.
Nu nog een goede manier vinden samen met de juf wanneer hij dan een schubje erbij krijgt. Op de foto zitten alle schubjes erin, die gaan er dus uit straks en elke keer bij een nieuwe fase krijgt hij eentje als beloning.




Aan de was opvouwen ben ik niet toegekomen. Romy vond dat niet erg:

1 opmerking:

  1. je mag dan vrij hebben, eigenlijk ben je heel erg druk! Die vis is heel leuk! Misschien ook iets voor mijn zoontje!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...