woensdag 21 september 2011

Deadline

Vandaag sloeg ik met een zucht de dikke pil Deadline van Randy Alcorn dicht. Wat een boek! Spannend, schrijnend, verhelderend, prikkelend en uitnodigend tegelijk! Dit boek stond al langer op mijn lijstje van te lezen boeken.







Nog zo'n indringend boek van Randy Alcorn: Thuiskomst.
Dit boek geeft heel goed en op indringende wijze weer wat het geloof in God voor iemand betekent, en welke consequenties er ook aan verbonden zijn in landen waar geen godsdienstvrijheid is. Een spannend en diepgaand boek!
 
Ik denk nog vaak terug aan fragmenten die zijn beschreven in beide boeken. Deze boeken helpen je om je visie op dood en leven aan te scherpen. Het leven nu is een "eerste bedrijf", een soort generale repetitie voor het Echte Leven straks, na de dood. Het is niet afgelopen bij je dood, en het maakt wel degelijk uit hoe je hier op aarde leeft.
 
 

1 opmerking:

  1. Het zijn zulke bijzondere boeken! Vooral thuiskomst. Het boek is stukgelezen bij ons en ik herinner me veel fragmenten, die me heel anders deden denken over ons gewone leven.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...